linthout Posted April 21, 2023 Share Posted April 21, 2023 Op 19/4/2023 om 22:00, shakeitupguy zei: Dacht dat er beslist werd om dit niet te vertalen. Inderdaad, voor zover ik weet is er ook nooit een vertaling aangekondigd. Quote Link to comment
eriktex Posted April 21, 2023 Share Posted April 21, 2023 Deze komt in september bij HUM! Ben druk bezig met de vertaling van de titel: "De legende van het gele kanariepietje", of zoiets... $tripofiel and alexjodo 2 Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
sjaakie Posted April 22, 2023 Share Posted April 22, 2023 gele kippetje natuurlijk Quote Link to comment
bammar Posted April 22, 2023 Share Posted April 22, 2023 De legende van Yellow Bird. Sitting Bull, Buffalo Bill, Billy the Kid... zijn toch ook namen van western-figuren die je niet gaat vertalen. Hardcover 1 Quote Link to comment
cinco Posted April 22, 2023 Share Posted April 22, 2023 14 minuten geleden, bammar zei: De legende van Yellow Bird. Sitting Bull, Buffalo Bill, Billy the Kid... zijn toch ook namen van western-figuren die je niet gaat vertalen. Billy the Kid in het Hollands wordt Willem de Koter. eriktex 1 Quote Link to comment
Hardcover Posted April 24, 2023 Share Posted April 24, 2023 15 september a.s.: LADY S deel 16 "Mission suicide" (ISBN: 979-1034768851 ) djkeos 1 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
esteban² Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 Bij de nieuwe aankondigingen van Dupuis loopt het al een tijdje fout in de Te Verwachten sectie. Wanneer je op komende maanden klikt, verschijnen de Franse edities. Geven ze de NL sectie helemaal op? Ook het NL contactformulier werkt niet meer. https://www.dupuis.com/catalogue/NL/accueil.html Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
JPAR Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 3 uren geleden, esteban² zei: Bij de nieuwe aankondigingen van Dupuis loopt het al een tijdje fout in de Te Verwachten sectie. Wanneer je op komende maanden klikt, verschijnen de Franse edities. Geven ze de NL sectie helemaal op? Ook het NL contactformulier werkt niet meer. https://www.dupuis.com/catalogue/NL/accueil.html Dupuis bestaat toch niet meer in Nederland. Is allemaal Standard geworden. Of heb ik het mis? Quote Link to comment
Ambreville Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 18 minutes ago, JPAR said: Dupuis bestaat toch niet meer in Nederland. Is allemaal Standard geworden. Of heb ik het mis? Dupuis bestaat al jaren niet meer in het Nederlands. Het verschil is dat voor Ballon, het een kernprodukt was, terwijl het nu voor SU een concurrent uit het verleden is die geneutraliseerd is. Buiten gegarandeerde verkoopkannonnen verwacht ik niet veel meer in het Nederlands onder het Dupuis-label. lukoste and pedem 2 Quote Link to comment
esteban² Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 Klopt, maar de NL pagina met toekomstige releases van Dupuis werd wel blijvend up to date gehouden. Tot nu, tenzij het gewoon een foutje is. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Peter Motte Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 Het is helemaal een soep geworden als je met het verleden vergelijkt. De integrales van de Mini-mensjes verschijnen bij Saga i.p.v. Dupuis. En er zijn meer van die dingen. Ravian verscheen zelfs tegelijk bij twee uitgevers: Sherpa en nog een andere (die ik me niet herinner, maar het is net die versie die ik heb) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 Rechten vervallen nu eenmaal soms (herdrukt Dupuis nog de gewone albums van de Mini-mensjes?) Quote Link to comment
hemweg Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 11 uren geleden, JPAR zei: Dupuis bestaat toch niet meer in Nederland. Is allemaal Standard geworden. Of heb ik het mis? Wie geeft deze dan uit? Quote Link to comment
Chorasan Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 1 uur geleden, hemweg zei: Wie geeft deze dan uit? Dat vraag ik me ook af? De Blauwbloezen komt toch ook nog steeds elk jaar onder Dupuis uit in het Nederlands? De oudere, uitverkochte Bollie en Billie albums worden momenteel heruitgegeven in een nieuw jasje, ook door Dupuis toch? Buck Danny en Rommelgem zeker ook nog en Lamontagnes Wildwest... Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
bammar Posted April 25, 2023 Share Posted April 25, 2023 1 uur terug, Chorasan zei: Dat vraag ik me ook af? De Blauwbloezen komt toch ook nog steeds elk jaar onder Dupuis uit in het Nederlands? De oudere, uitverkochte Bollie en Billie albums worden momenteel heruitgegeven in een nieuw jasje, ook door Dupuis toch? Buck Danny en Rommelgem zeker ook nog en Lamontagnes Wildwest... Voor de meeste reeksen geldt: Lopende reeksen ooit onder Dupuis opgestart, behouden Dupuis als label. Nieuwe reeksen in het Nederlands, van het Franse Dupuis vertaald, krijgen het label 'Standaard uitgeverij'. Dit is zo ook voor Lombard, Glenat, Dargaud, Casterman. Quote Link to comment
JPAR Posted April 26, 2023 Share Posted April 26, 2023 9 uren geleden, bammar zei: Voor de meeste reeksen geldt: Lopende reeksen ooit onder Dupuis opgestart, behouden Dupuis als label. Nieuwe reeksen in het Nederlands, van het Franse Dupuis vertaald, krijgen het label 'Standaard uitgeverij'. Dit is zo ook voor Lombard, Glenat, Dargaud, Casterman. Zoals Bammar zegt. Quote Link to comment
Ambreville Posted April 26, 2023 Share Posted April 26, 2023 vandaag uit, maar niet hier Quote Link to comment
djkeos Posted April 28, 2023 Share Posted April 28, 2023 Tanguy en Laverdure # 36 (# 11 in Frankrijk ivm herstart vanaf 2002 onder de noemer 'Nieuwe avonturen van ...') 'Rood getij in de Zwarte Zee' (?) te verschijnen in het najaar 2023. Arboris heeft recent # 33 in het Nederlands uitgebracht. lukoste 1 Quote Link to comment
Hardcover Posted May 2, 2023 Share Posted May 2, 2023 7 juni a.s.: (ISBN: 978-2889323944) djkeos, darthfrysk and lukoste 3 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
kurisu74 Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 Op 25/4/2023 om 22:54, bammar zei: Voor de meeste reeksen geldt: Lopende reeksen ooit onder Dupuis opgestart, behouden Dupuis als label. Nieuwe reeksen in het Nederlands, van het Franse Dupuis vertaald, krijgen het label 'Standaard uitgeverij'. Dit is zo ook voor Lombard, Glenat, Dargaud, Casterman. Ik vind dit verschrikkelijk. Ik weet het, het is maar een labeltje, maar voor mij is er ook een zeker cachet bij die legendarische uitgevers, en ze hebben elk ook wat hun eigen stijl. In plaats van deze sterktes uit te spelen, veegt SU het allemaal uit. Ik oefen verder op mijn Frans en koop niks van SU. Dat is wat ze willen vermoed ik. Quote Link to comment
linthout Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 1 uur terug, kurisu74 zei: Ik vind dit verschrikkelijk. Ik weet het, het is maar een labeltje, maar voor mij is er ook een zeker cachet bij die legendarische uitgevers, en ze hebben elk ook wat hun eigen stijl. In plaats van deze sterktes uit te spelen, veegt SU het allemaal uit. Ik oefen verder op mijn Frans en koop niks van SU. Dat is wat ze willen vermoed ik. Het positieve is dat je Frans leert. Het negatieve is dat je je opwindt over welke uitgever er op een strip staat. Mij kan het niks schelen welke uitgever op een strip staat. Als het boek maar de moeite is. En de auteurs verdienen er even goed aan. Wat mezelf betreft: ik ben zeer trots dat uitgevers zoals Standaard, Bonte en Davidsfonds mijn werk uitgeven. Yncke, Leesplezier and fenip 3 Quote Link to comment
kurisu74 Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 Ik zie het als een stukje puur Belgiche geschiedenis dat verloren gaat. SU associeer ik idd met Sus & Wis en mss inderdaad ook met Urbanus (al waren die nog bij Loempia toen ik ze kocht!) maar dus met wat je "Vlaamse" strips zou kunnen noemen (tss aanhalingstekens, want Jommeke is eerder Kempisch en Sus & Wis eerder Brabants maar da's een andere onnozelheid die me al lang stoort...) Het is inderdaad misschien dwaas, maar het stoort me genoeg om de hele uitgever nu links te laten liggen. Het verlies van Alexis en daarna Ballon was m.i. het ergste dat de verlaalde Belgische strip kon overkomen. lukoste, bammar and Waldorf 3 Quote Link to comment
cinco Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 6 uren geleden, kurisu74 zei: Het verlies van Alexis en daarna Ballon was m.i. het ergste dat de verlaalde Belgische strip kon overkomen. Ja, heel wat projecten van Alexis Dragonetti zijn uitgedoofd. En met zijn natuurlijk charisma was hij bovendien ontzettend sterk op PR-vlak. kurisu74 and djkeos 2 Quote Link to comment
Hardcover Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 7 juni a.s.: (ISBN: 978-2889323975) djkeos 1 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Hardcover Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 Op 28/4/2023 om 23:14, djkeos zei: Tanguy en Laverdure # 36 (# 11 in Frankrijk ivm herstart vanaf 2002 onder de noemer 'Nieuwe avonturen van ...') 'Rood getij in de Zwarte Zee' (?) te verschijnen in het najaar 2023. Arboris heeft recent # 33 in het Nederlands uitgebracht. Maar waar blijven T & L Classic deel 4 en 5?! djkeos and lukoste 2 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
djkeos Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 2 uren geleden, Hardcover zei: Maar waar blijven T & L Classic deel 4 en 5?! Zitten in de planning bij Arboris maar wel later dit jaar pas, dus na de zomer....heb ik gehoord Hardcover 1 Quote Link to comment
djkeos Posted May 3, 2023 Share Posted May 3, 2023 Op 17/4/2023 om 17:13, djkeos zei: In productie bij Arboris: Deel 7 wordt momenteel geletterd 'as we speak' (Update 3 mei 2023) lukoste 1 Quote Link to comment
stripfanaat Posted May 4, 2023 Share Posted May 4, 2023 Weet er iemand hoe het zit met Uitgeverij INDRUK? Quote Link to comment
djkeos Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 Zomaar wat nieuwtjes uit Gouda (Strips op de Markt) vandaag: - Rutger Gret (Dutch Lucky Luke) # 2 is in de maak (verschijnt bij uitgeverij Personalia, hopelijk nog dit jaar), hoofdzakelijk een bundeling van de in Stripglossy voorgepubliceerde pagina's maar ook met een aantal niet eerder gepubliceerde gags - Apache Junction # 4 is in de maak door Peter Nuyten - Jonge jaren van Blueberrry wordt mogelijk voortgezet door Peter Nuyten maar er zijn problemen met erfgenamen (Corteggiani ?) begreep ik - album Dutch # 1 zal verschijnen als voorpublicatie van verhaal # 2 (nu 16 pagina's af vertelde Ger A. me) in Eppo start, later in 2023 is de bedoeling - January Jones # 1 & 2 : dossier-editie (luxe) zal dan eindelijk gaan verschijnen in 2023/2024 (gebrek aan documentatie was lang een obstakel maar daar wordt aangewerkt en gelijk met herdrukken van de delen 1 en 2 (HC) zullen de nog ontbrekende delen dan eindelijk gaan verschijnen. Gaat per saldo maar om 14 extra pagina's en docu te verkrijgen bij Martin Lodewijk, verzamelaars (Klariska & Hans bijvoorbeeld), Heuvel magazine wellicht en Eric Heuvel zelf, hoewel hij in die tijd alle schetsen nog weggooide... - Of deel # 4 van Nevada (titel: Jack London) ook bij L zal verschijnen is nog geen uitgemaakte zaak: de reeks werd als drieluik aangeboden en nu is plots deel 4 aangekondigd in het Frans.....afwachten dus maar - Fred de Heij is druk doende met Isa Locus # 4: Buiten de wet (voorpublicatie vanaf Eppo # 10 komende week) een nieuwe Haas (met Rob van B.) zal er dit jaar niet meer van komen Ambreville 1 Quote Link to comment
shakeitupguy Posted May 14, 2023 Share Posted May 14, 2023 Op 8/5/2023 om 00:04, djkeos zei: - Jonge jaren van Blueberrry wordt mogelijk voortgezet door Peter Nuyten maar er zijn problemen met erfgenamen (Corteggiani ?) begreep ik Zou tof zijn Wel altijd raar gevonden dat er van de eerste verhalen van Giraud er geen bundeling van bestaat , ook niet in het Frans. djkeos 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 14, 2023 Share Posted May 14, 2023 Nog zoiets dat ooit werd aangekondigd en toch maar niet verschijnt: Lady Mechanika: Het monster van het ministerie van de hel. Dat werd al een hele tijd geleden aangekondigd, zou uiteindelijk in april 2023 verschijnen, maar geen enkele catalogus van DDB liljkt het nog te vermelden. Gelukkig heb ik dat niet besteld, zoals ik wel bij het artbook The Art of Andreas deed. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
bammar Posted May 15, 2023 Share Posted May 15, 2023 6 uren geleden, Peter Motte zei: Nog zoiets dat ooit werd aangekondigd en toch maar niet verschijnt: Lady Mechanika: Het monster van het ministerie van de hel. Dat werd al een hele tijd geleden aangekondigd, zou uiteindelijk in april 2023 verschijnen, maar geen enkele catalogus van DDB liljkt het nog te vermelden. Gelukkig heb ik dat niet besteld, zoals ik wel bij het artbook The Art of Andreas deed. @Peter Motte Lady Mechanika: Het monster van het ministerie van de hel. 1 & 2 verschijnen deze week bij DDB djkeos and Peter Motte 2 Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 17, 2023 Share Posted May 17, 2023 Vandaag besteld. Samen met Grueson 4 van Ian Gevuld. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Willem Posted May 18, 2023 Share Posted May 18, 2023 Kan zijn dat ik het gemist heb, maar RIP4 in het nederlands staat voor eind Juni/begin Juli gepland. Zit hier best wel op te wachten. Een van de betere strips wat mij betreft. lukoste 1 Quote Link to comment
shakeitupguy Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 Op 26/4/2023 om 23:48, Ambreville zei: vandaag uit, maar niet hier Zonet de auteurs gezien (massa's volk, vooral jonge ouders) en ze waren niet op de hoogte dat dit niet verder ging vertaald worden. Ambreville 1 Quote Link to comment
milou Posted May 21, 2023 Share Posted May 21, 2023 Een jonge jaren door Blanc Dumont schijnt ook klaar te zijn . Ook dit najaar een one shot van Jordi Lafebre en o.v.b een one shot van Steve Cuzor . djkeos 1 Quote Link to comment
Ambreville Posted May 22, 2023 Share Posted May 22, 2023 17 hours ago, shakeitupguy said: Zonet de auteurs gezien (massa's volk, vooral jonge ouders) en ze waren niet op de hoogte dat dit niet verder ging vertaald worden. Dat is zo een zeldzame strip, waarvoor ik in een verkeerde demografie zit, maar die ik toch in het Frans ga verder zetten. shakeitupguy 1 Quote Link to comment
Recommended Posts