Ga naar inhoud

Tweedehands boekhandel Bonte veranderingen


Bonte

Recommended Posts

De kogel is door de kerk, de winkel zal grondig veranderen. De winkel draait nog steeds redelijk maar ik wil meer tijd in de uitgeverij en andere activiteiten kunnen steken. Je kunt geen 10 dingen tegelijk goed doen.

 

Zoals het er nu uitziet doe ik enkel verder met de 2de hands strips en oorlogsboeken samen met de uitgeverij, de rest van de boeken en DVD's worden uitverkocht in de maanden januari en februari. In maart sluit ik een maand en vanaf april nieuwe openingsuren (enkel vrijdag en zaterdag van 13u tot 19u).

 

 

IMG_3382.JPG

Link naar reactie

Met pijn in het hart als ik het zo lees.

Een behoorlijk ingrijpende beslissing, maar ik hoop dat het een goeie beslissing voor u zal zijn.

Zit al 35 jaar in de verkoop, welliswaar op een ander vlak maar het contact met de klanten is absoluut  datgene wat het vak waard maakt.

Heel veel succes verder.

Link naar reactie
3 hours ago, Bonte said:

De kogel is door de kerk, ik stop met de winkel vanaf 1 januari. Tot dan blijf ik open op de dezelfde uren zoals gewoonlijk. Een overnemer vinden voor dit soort winkel lijkt me onmogelijk dus gaan we gewoon stoppen. De winkel draait nog steeds redelijk

 

IMG_3382.JPG

 

Heb je wel geprobeerd om een opvolger te vinden? Als de winkel draait moet dat toch mogelijk zijn? Het hele boekenvak draait volgens mij om mensen die hun werk als hobby zien. 

Link naar reactie
12 uren geleden, Tweetie zei:

Heb je wel geprobeerd om een opvolger te vinden? Als de winkel draait moet dat toch mogelijk zijn? Het hele boekenvak draait volgens mij om mensen die hun werk als hobby zien. 

Nee, ik heb niet gezocht naar een opvolger. De opbrengst is in feite niet voldoende en al zeker niet als die nog eens pacht moet betalen, iets wat ik nooit betaald heb. In het beste geval kan iemand het overnemen die in z'n pensioen nog wat wil doen maar er gaat meer werk en kennis in dan je zou denken.

Link naar reactie

Zeer jammer om te lezen, maar alle begrip! Ik probeer nog wat te passeren de komende maanden. Het was altijd zeer leuk om langs te komen, en ik denk dat ik nooit naar huis ben gegaan zonder enkele albums die ik al een hele tijd zocht.

Maar de uitgeverij gaat nog volop door, wat ook fantastisch nieuws is!

Link naar reactie
4 uren geleden, Rene zei:

Peter - Gefeliciteerd/gecondoleerd met je beslissing! (Nog meer) Succes met je andere activiteiten.

 

Leuk ook, die foto van je winkel! Beetje rommelig, maar wel gezellig :)

 

Als je je onderbroek zoekt; zo te zien hangt die links op de foto te drogen.

Vuilaart, dat is een plastic zak. 🙂

 

De rest van de winkel is wat minder rommelig, ik heb nog vlug wat foto's gemaakt ter herinnering.

 

 

IMG_3344.JPG

 

IMG_3356.JPG

 

IMG_3358.JPG

 

IMG_3361.JPG

 

IMG_3363.JPG

 

IMG_3364.JPG

 

Link naar reactie

Het is zeker met een dubbel gevoel want ik doe het nog steeds erg graag, toch vind ik dat ik nu de stap moet zetten.

 

Het gebouw moet gigantisch verbouwd worden dus als ik het niet kan verhuren blijf ik er met mijn uitgeverij in, dan zijn zaken als boekvoorstellingen en signeerdagen wel nog mogelijk. Ik zie wel hoe het zal lopen.

Link naar reactie

Oh, dat is spijtig!

Een stukje jeugdsentiment die wegvalt, als kind heel veel bij jou geweest!
En sinds m'n coronahobby 'Brugge-strips' verzamelen weer herontdekt ...

Ik kom alleszins nog langs!
En tot op het stripfestival waarschijnlijk?

Enne, moest je speciallekes wegdoen voor m'n verzameling ... bij mij zijn ze in goede handen hé! 😉 

Heel veel succes en tot binnenkort!

Link naar reactie
2 uren geleden, Brunovdw zei:

Komt er een uitverkoop?  

Succes met de volgende uitdagingen!! 


Er komt niet echt een uitverkoop, eventueel na januari op speciale dagen. Bepaalde zaken plaats ik wel al aan een halve euro zoals DVD’s en Suske en Wiske strips omdat ik er daar veel teveel van heb.

 

ik bereid de sluiting al een jaar voor maar de beslissing is toch maar pas gemaakt, momenteel is het dus wat improviseren. Rest materiaal is niet zo’n groot probleem omdat ik nog beurzen doe, online wil verkopen en ik wil er af en toe nog iets organiseren zoals een signeersessie en boekvoorstelling. Een grote stock tweedehands buiten hetgeen in de winkel staat heb ik niet dus dat valt nog goed mee.

Link naar reactie
  • 2 months later...
1 uur geleden, Lestat zei:

Heb je al besloten of je een dag open blijft voor de strips of niet?

Ik blijf open met strips en oorlogsboeken maar ik ben nog aan het uitverkopen dus in januari blijft alles voorlopig hetzelfde, op de site zal altijd de correcte info staan.

 

De winkel zal ook een beetje opnieuw ingericht worden maar geen al te grote veranderingen, er zal nu ook een stock van de uitgeverij zijn en plaats om te werken.

 

Ik heb net alles behalve strips en oorlogsboeken aan 50% korting gezet

Link naar reactie
  • Bonte changed the title to Tweedehands boekhandel Bonte veranderingen

OK, de nieuwe focus en openingsuren liggen vast. De uitverkoop van alles behalve strips en oorlogsboeken loopt tot einde voorraad en de openingsuren worden de komende maanden aangepast. Het wordt vooral een inperking van de winkel zodat ik meer tijd aan de uitgeverij kan besteden. De winkel blijft open op vrijdag en zaterdag van 13 tot 19u

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...