Bonte Posted October 30, 2021 Posted October 30, 2021 De kogel is door de kerk, de winkel zal grondig veranderen. De winkel draait nog steeds redelijk maar ik wil meer tijd in de uitgeverij en andere activiteiten kunnen steken. Je kunt geen 10 dingen tegelijk goed doen. Zoals het er nu uitziet doe ik enkel verder met de 2de hands strips en oorlogsboeken samen met de uitgeverij, de rest van de boeken en DVD's worden uitverkocht in de maanden januari en februari. In maart sluit ik een maand en vanaf april nieuwe openingsuren (enkel vrijdag en zaterdag van 13u tot 19u). Quote
Willem Posted October 30, 2021 Posted October 30, 2021 Met pijn in het hart als ik het zo lees. Een behoorlijk ingrijpende beslissing, maar ik hoop dat het een goeie beslissing voor u zal zijn. Zit al 35 jaar in de verkoop, welliswaar op een ander vlak maar het contact met de klanten is absoluut datgene wat het vak waard maakt. Heel veel succes verder. Quote
linthout Posted October 30, 2021 Posted October 30, 2021 Gefeliciteerd met je beslissing, Peter. Een nieuwe levensfase breekt aan voor jou. Contact met de klanten heb je als tekenaar weinig. Dat mis ik wel in mijn beroep. Quote
Madam Kito Posted October 30, 2021 Posted October 30, 2021 Ow, dat ga ik wel missen. Maar succes met al de rest natuurlijk. Quote
Comicoos Posted October 30, 2021 Posted October 30, 2021 Stoppen op het hoogtepunt tuinmantvkijken 1 Quote
Tweetie Posted October 30, 2021 Posted October 30, 2021 3 hours ago, Bonte said: De kogel is door de kerk, ik stop met de winkel vanaf 1 januari. Tot dan blijf ik open op de dezelfde uren zoals gewoonlijk. Een overnemer vinden voor dit soort winkel lijkt me onmogelijk dus gaan we gewoon stoppen. De winkel draait nog steeds redelijk Heb je wel geprobeerd om een opvolger te vinden? Als de winkel draait moet dat toch mogelijk zijn? Het hele boekenvak draait volgens mij om mensen die hun werk als hobby zien. Quote
Rik Posted October 30, 2021 Posted October 30, 2021 Ik ben nooit in jouw winkel geweest Peter maar ik vind het altijd jammer dat er weer een stripspeciaalzaak gaat stoppen. Ik begrijp jouw keuze en wens je veel succes met jouw vervolgstappen. Quote Omnia mutantur nihil interit
esteban² Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 Moedig om knopen door te hakken. Succes met het uitzoeken. Geniet van al het moois dat ongetwijfeld nog komen zal. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Bonte Posted October 31, 2021 Author Posted October 31, 2021 Bedankt iedereen, het wordt wat aanpassen maar ik heb er alle vertrouwen in. Quote
Neat Stuff Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 Als mede uitbater van een papierwinkel kan ik alleen maar hopen mijn eigen tentje zolang te mogen draaien. Je mag oprecht trots zijn op wat je gepresteerd hebt. Heel veel geluk en plezier met de focus op je uitgeverij, Peter! Quote
Bonte Posted October 31, 2021 Author Posted October 31, 2021 12 uren geleden, Tweetie zei: Heb je wel geprobeerd om een opvolger te vinden? Als de winkel draait moet dat toch mogelijk zijn? Het hele boekenvak draait volgens mij om mensen die hun werk als hobby zien. Nee, ik heb niet gezocht naar een opvolger. De opbrengst is in feite niet voldoende en al zeker niet als die nog eens pacht moet betalen, iets wat ik nooit betaald heb. In het beste geval kan iemand het overnemen die in z'n pensioen nog wat wil doen maar er gaat meer werk en kennis in dan je zou denken. Quote
Lestat Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 Zeer jammer om te lezen, maar alle begrip! Ik probeer nog wat te passeren de komende maanden. Het was altijd zeer leuk om langs te komen, en ik denk dat ik nooit naar huis ben gegaan zonder enkele albums die ik al een hele tijd zocht. Maar de uitgeverij gaat nog volop door, wat ook fantastisch nieuws is! Quote
Peter Motte Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 Nu ik eindelijk weet hoe hij eruitziet, stopt hij ermee. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cartoonesk Posted November 1, 2021 Posted November 1, 2021 Jammer voor de winkel, Peter. Veel succes gewenst met de uitgeverij en alle andere activiteiten! Quote
Geinz Posted November 1, 2021 Posted November 1, 2021 succes, peter. en tof (voor mij dan) dat je de uitgeverij wel behoudt. merci Quote
Krimson Posted November 1, 2021 Posted November 1, 2021 Ik ken u alleen van op beurzen Peter maar nog nooit fysiek in de winkel geweest … mss toch eens de verre verplaatsing overwegen . Veel succes nog met de uitgeverij en mss tot in Gent op de beurs Quote
Tanuki Posted November 2, 2021 Posted November 2, 2021 Dat moet geen simpele beslissing geweest zijn... Quote
kurt cassauwers Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 Oow, dat is inderdaad een grote beslissing. Altijd spijtig als er een winkel verdwijnt. Maar soms moet je prioriteiten stellen om het leven, leefbaar te houden. Quote
Rene Posted November 4, 2021 Posted November 4, 2021 Peter - Gefeliciteerd/gecondoleerd met je beslissing! (Nog meer) Succes met je andere activiteiten. Leuk ook, die foto van je winkel! Beetje rommelig, maar wel gezellig Als je je onderbroek zoekt; zo te zien hangt die links op de foto te drogen. Quote
Tuizentfloot Posted November 4, 2021 Posted November 4, 2021 Een zware beslissing, maar tevens een serieuze opportuniteit voor jouw uitgeverij. Succes, Peter ! Quote
acor Posted November 4, 2021 Posted November 4, 2021 Je winkel is een begrip hier in de streek. Veel leuks gevonden! Alle begrip voor je beslissing. Quote
Bonte Posted November 4, 2021 Author Posted November 4, 2021 4 uren geleden, Rene zei: Peter - Gefeliciteerd/gecondoleerd met je beslissing! (Nog meer) Succes met je andere activiteiten. Leuk ook, die foto van je winkel! Beetje rommelig, maar wel gezellig Als je je onderbroek zoekt; zo te zien hangt die links op de foto te drogen. Vuilaart, dat is een plastic zak. De rest van de winkel is wat minder rommelig, ik heb nog vlug wat foto's gemaakt ter herinnering. Quote
Bonte Posted November 4, 2021 Author Posted November 4, 2021 Het is zeker met een dubbel gevoel want ik doe het nog steeds erg graag, toch vind ik dat ik nu de stap moet zetten. Het gebouw moet gigantisch verbouwd worden dus als ik het niet kan verhuren blijf ik er met mijn uitgeverij in, dan zijn zaken als boekvoorstellingen en signeerdagen wel nog mogelijk. Ik zie wel hoe het zal lopen. Quote
Lamme Goedzak Posted November 4, 2021 Posted November 4, 2021 Is dat een winkel over meerdere verdiepingen? Quote
Bonte Posted November 4, 2021 Author Posted November 4, 2021 17 minuten geleden, Lamme Goedzak zei: Is dat een winkel over meerdere verdiepingen? Ja, gelijkvloers en 1e verdiep Quote
alexjodo Posted November 5, 2021 Posted November 5, 2021 Veel succes met het verder verloop van je carrière Quote
Lavas Posted November 5, 2021 Posted November 5, 2021 Een nieuwe stap is altijd heel moeilijk. Veel succes. Als ik kan probeer ik nog eens langs te komen Quote
Bertjeuh Posted November 6, 2021 Posted November 6, 2021 Oh, dat is spijtig! Een stukje jeugdsentiment die wegvalt, als kind heel veel bij jou geweest! En sinds m'n coronahobby 'Brugge-strips' verzamelen weer herontdekt ... Ik kom alleszins nog langs! En tot op het stripfestival waarschijnlijk? Enne, moest je speciallekes wegdoen voor m'n verzameling ... bij mij zijn ze in goede handen hé! Heel veel succes en tot binnenkort! Quote
Kool Thing Posted November 7, 2021 Posted November 7, 2021 ow, dat is verrassend. Veel succes, Peter! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Brunovdw Posted November 7, 2021 Posted November 7, 2021 Komt er een uitverkoop? Succes met de volgende uitdagingen!! Quote
Bonte Posted November 7, 2021 Author Posted November 7, 2021 2 uren geleden, Brunovdw zei: Komt er een uitverkoop? Succes met de volgende uitdagingen!! Er komt niet echt een uitverkoop, eventueel na januari op speciale dagen. Bepaalde zaken plaats ik wel al aan een halve euro zoals DVD’s en Suske en Wiske strips omdat ik er daar veel teveel van heb. ik bereid de sluiting al een jaar voor maar de beslissing is toch maar pas gemaakt, momenteel is het dus wat improviseren. Rest materiaal is niet zo’n groot probleem omdat ik nog beurzen doe, online wil verkopen en ik wil er af en toe nog iets organiseren zoals een signeersessie en boekvoorstelling. Een grote stock tweedehands buiten hetgeen in de winkel staat heb ik niet dus dat valt nog goed mee. Quote
Waldorf Posted November 8, 2021 Posted November 8, 2021 Wel verdikke. We hebben een werf in je buurt, en was nog van plan om eens binnen te springen. Hopelijk komt het er nog van. Veel succes met de rest van je avonturen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Lestat Posted January 12, 2022 Posted January 12, 2022 Heb je al besloten of je een dag open blijft voor de strips of niet? Quote
Bonte Posted January 12, 2022 Author Posted January 12, 2022 1 uur geleden, Lestat zei: Heb je al besloten of je een dag open blijft voor de strips of niet? Ik blijf open met strips en oorlogsboeken maar ik ben nog aan het uitverkopen dus in januari blijft alles voorlopig hetzelfde, op de site zal altijd de correcte info staan. De winkel zal ook een beetje opnieuw ingericht worden maar geen al te grote veranderingen, er zal nu ook een stock van de uitgeverij zijn en plaats om te werken. Ik heb net alles behalve strips en oorlogsboeken aan 50% korting gezet Quote
Bonte Posted February 10, 2022 Author Posted February 10, 2022 OK, de nieuwe focus en openingsuren liggen vast. De uitverkoop van alles behalve strips en oorlogsboeken loopt tot einde voorraad en de openingsuren worden de komende maanden aangepast. Het wordt vooral een inperking van de winkel zodat ik meer tijd aan de uitgeverij kan besteden. De winkel blijft open op vrijdag en zaterdag van 13 tot 19u Quote
Peter Motte Posted February 10, 2022 Posted February 10, 2022 En binnenkort zouden de meeste corona-beperkingen wegvallen, dus je hebt het moment goed gekozen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Bonte Posted February 11, 2022 Author Posted February 11, 2022 In maart ga ik ook op verlof dus met wat geluk zonder veel beperkingen. Bonte 2de Hands boekhandel Heidelbergstraat 5 8200 Sint-Michiels www.bonte.be Open vrijdag 13-19u zaterdag 10-12/13-19u Quote
Gilles Posted February 11, 2022 Posted February 11, 2022 Gewoon uit nieuwsgierigheid. Heb je nog veel zwart-witte Jommeke's en Nero's liggen? Ik hoop deze maand nog binnen te kunnen springen. Quote
Bonte Posted February 11, 2022 Author Posted February 11, 2022 23 minuten geleden, Gilles zei: Gewoon uit nieuwsgierigheid. Heb je nog veel zwart-witte Jommeke's en Nero's liggen? Ik hoop deze maand nog binnen te kunnen springen. Die heb ik altijd wel liggen, een paar bakken van elk. Quote
Bonte Posted February 11, 2022 Author Posted February 11, 2022 KW magazine heeft er ook een artikel over geplaatst, leuk om nog eens in de krant te staan. Quote
Recommended Posts