Ga naar inhoud

Van welke 100+ reeksen heb je alle albums gelezen?


cinco

Recommended Posts

Van S&W heb ik waarschijnlijk alles gelezen tot pakweg 'Edele Elfen'. Daarna nog maar een handvol albums in handen gehad en van het pos-Verhaegen tijdperk (nog) geen enkel. Van Vandersteen heb en herlees ik ze wel allemaal, van de Paul Geerts albums ben ik erg selectief en heb ik er misschien een 30-tal. Voor veel reeksen zou dat op zich al een mooi aantal zijn.

 

Van geen enkele andere reeks heb ik er zo veel gelezen, al komt Nero allicht wel in de buurt. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

Omdat het moeilijk is 100+ strips te lenen?

Het lenen van strips in Nederland is vrij onmogelijk, onze bibliotheken hebben over het algemeen niet veel strips en zijn vrij prijzig om gebruik van te maken. Bij mij in de stad is een jaarabonnement meer dan €60,-.

Maar mijn opmerking was vooral geplaatst omdat in Nederland eigenlijk alleen Suske en Wiske een bekende reeks is met meer dan 100 titels. En hier op de reep zullen waarschijnlijk niet heel veel Nederlandse Suske en Wiske veelvraten rondwaren. Nero, Urbanus en Kiekeboe zijn hier amper verkrijgbaar...

Link naar reactie
34 minuten geleden, Daan zei:

Het lenen van strips in Nederland is vrij onmogelijk, onze bibliotheken hebben over het algemeen niet veel strips en zijn vrij prijzig om gebruik van te maken. Bij mij in de stad is een jaarabonnement meer dan €60,-.

Maar mijn opmerking was vooral geplaatst omdat in Nederland eigenlijk alleen Suske en Wiske een bekende reeks is met meer dan 100 titels. En hier op de reep zullen waarschijnlijk niet heel veel Nederlandse Suske en Wiske veelvraten rondwaren. Nero, Urbanus en Kiekeboe zijn hier amper verkrijgbaar...

Sorry, maar moet je betalen voor een abo op de bib in Nederland?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vele 100+ reeksen mee gestopt (Jommeke, S&W) of er zitten gaten in (RR, maar misschien vul ik die nog wel ‘ns op). Enige waar ik alles van heb en gelezen lijkt me Nero. En Robert en Bertrand 98… (omdat er geen 100 zijn).

Als comics ook mee tellen dan heb ik binnenkort alles gelezen van Fables (hoofdreeks).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
4 uren geleden, JPAR zei:

Volwassenen wel, kinderen niet.

oH, 60 euro?!

ben lid van een bib of 9 denk ik, soms jaargeld van 5 euro en gratis strips/boeken/tijdschriften lezen, zelfs CD & DVD zijn tegenwoordig gratis uit te lenen

 

met Corona kon ik in 1 bib 40 strips per kaart menemen, voor zes weken lang

bij een andere bib krijg ik dan weer maar 3 strips mee, maar wel 8 leesboeken, voor drie weken, wat redelijk belachelijk is

Link naar reactie

Nero, De Rode Ridder en Kiekeboe. Van de kampioenen heb ik enkel de strip over dat misverstand gelezen. Jommeke is al jaren te formule. Urbanus lees ik af en toe, maar is niet iets wat ik echt volg. Suske en Wiske... Waarschijnlijk meer gelezen dan de Kiekeboes maar die serie is ook zo groot.

10 uren geleden, Ambreville zei:

Omdat het moeilijk is 100+ strips te lenen?

:lachuuh:

Link naar reactie

Goh, even denken... 

 

Alle albums, tja dat is wel veel natuurlijk. Wat de Standaard-reeksen betreft zit ik steevast een vijf- tot tiental verhalen achter (soms iets meer, soms iets minder). Dat komt omdat ik weiger de nieuwprijs neer te tellen voor deze reeksen. Dat zijn ze me al lang niet meer waard. Dus is het wachten op promoties en tweedehandsaanbiedingen, maar dat is een ander onderwerp... 

 

Suske en Wiske, De Rode Ridder, Jommeke, (De) Kiekeboe(s), Nero, Robert en Bertrand (de bewuste 98). Urbanus ben ik aan het bijbenen, destijds heb ik tot 109 gelezen. 

 

Amerikaanse comics, daar heb ik ook al heel wat van gelezen. The Amazing Spider-Man heb ik de eerste 200+ verhalen gelezen, en dan nog enkele honderden. The Walking Dead, Invincible... (geen idee hoeveel comics het zijn in singles eigenlijk). Zo'n dingen. Heel wat Batman, Superman, Wonder Woman, ... etc. Van zo'n personages alles lezen, dat is pas een uitdaging, ik denk niet dat me zoiets ooit lukt. 

Link naar reactie

Bessy. Mijn vader had ze allemaal. En Old Shatterhand, maar daar waren er net geen 100 van. Jerom heb ik ook allemaal gelezen, maar die Adhemars die intussen zijn uitgebracht heb ik dan weer niet allemaal gelezen. En van Bessy heeft Adhemar er ook nog meer uitgegeven dacht ik. Nero, de Kiekeboes, S&W en Jommele heb ik er erg veel gelezen, maar vooral bij Jommeke zitten daar nogal wat gaten in.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...